piątek, 23 listopada 2018

Kurs na poinsecję

Witajcie!

Dziś przygotowałam dla Was kurs na poinsecję z papieru scrapowego.

Wykrojnikiem Craft Passion wycięłam 4 kwiatki – dwa większe i dwa mniejsze. Użyłam dwóch średnich rozmiarów z kompletu wykrojników. A papier to „Świąteczny prezent” Studio75.


Kwiatki spryskuję wodą z atomizera i chwilkę zostawiam na papierowym ręczniku do wyschnięcia.



Następnie formuję płatki na macie do robienia kwiatków. Małym dłutkiem podginam brzegi każdego płatka na jego prawej stronie.


A do lewej strony używam dużo większego dłutka i przejeżdżam nim każdy płatek od zewnątrz do środka.


Znów odwracam kwiatek i dociskam środek kulką dłutka.


Kolejną czynnością jest suszenie kwiatków nagrzewnicą. Pęd powietrza staram się skupić na środku kwiatka, ponieważ to jeszcze powoduje ładne formowanie się płatków.


Potem sklejam z sobą płatki nanosząc wykałaczką niewielkie kropki kleju magic, wszystko po to, by  klej nie wypłynął, a nawet mała ilość kleju złapie papier dość szybko.


Po przyklejeniu każdego płatka dociskam jeszcze środek dłutkiem.


Sklejam dwa większe i dwa mniejsze płatki, a następnie przygotowuję pręciki i drucik, którym je przeciągnę przez środek.





Kiedy już tę czynność wykonam, wyciągam drucik i od spodu nakładam sporo kleju, by pręciki zagościły w kwiatku na stałe. Zostawiam do wyschnięcia i… gotowe.


A tak się prezentuje poinsecja na kartce.



Podsyłam Wam linki do użytych przeze mnie materiałów, mam nadzieję, że się przydadzą.

Życzę owocnego kwiatkowania i zapraszam jeszcze do udziału w naszym listopadowym wyzwaniu.


Przesyłam serdeczności, Ania


8 komentarzy:

  1. Śliczna!! A karteczka mistrzostwo!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny kurs. Szkoda że nie było go kilka dni temu jak robiłam swoją pierwszą papierową poinsecję. A kartka wyszła cudna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aga :) ale myślę, że wypracowałaś swój sposób i liczę na to, że też się nim podzielisz :)

      Usuń
  3. Śliczna karteczka :) A kursik bardzo przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ania jak zwykle rozbiła bank :):):) Brawo! Może i mi uda się w końcu zrobić poinsecję a nie jakąś tam pseudo-stokrotkę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha - Ty to potrafisz mnie rozbawić :-) Dziękuję i za poprawę humoru, i za dobre słowo <3

      Usuń